W roku szkolnym 2018/2019 uczniowie klasy VI brali udział w innowacji „Poszukuję, obserwuję, wnioskuję …” Podczas zajęć szóstoklasiści, pod kontrolą nauczyciela, wykonywali doświadczenia co sprawiało im dużo frajdy i zabawy. Mogli nauczyć się jak bezpiecznie posługiwać się szkłem i sprzętem laboratoryjnym oraz odczynnikami niezbędnymi do wykonania doświadczeń. Twórcza atmosfera podczas zajęć miała wpływ na integrację rówieśniczą i współpracę w grupie. Uczniowie przeprowadzali między innymi doświadczenia: sporządzanie i rozdzielanie mieszanin, sprawdzanie składu tuszów do flamastrów, otrzymywanie tlenu i tlenku węgla (IV), rozróżnianie kwasów i zasad za pomocą wskaźników: fenoloftaleiny, oranżu metylowego, uniwersalnego papierka wskaźnikowego i wywaru z czerwonej kapusty, otrzymywanie związków nierozpuszczalnych w wodzie, sprawdzanie jak zmienia się ciśnienie w zależności od temperatury oraz co się dzieje jak napompowany balon położymy na kilkunastu gwoździach. Ponadto uczestnicy zajęć budowali obwody elektryczne wykorzystując takie elementy jak żarówki, przewody, baterie, silnik, brzęczek. Uczyli się również prawidłowego przygotowania i dokumentowania doświadczeń oraz logicznego wnioskowania na podstawie obserwacji. Ostatnim elementem zajęć był udział uczniów w realizacji projektu edukacyjnego podczas którego gimnazjaliści przeprowadzali ciekawe doświadczenia fizyczne i chemiczne. Efektem tego jest nakręcony film, który został umieszczony na stronie internetowej naszej szkoły. Galeria zdjęć


Niedziela, 22 Września 2019

Licznik odwiedzin

Dziś 44

Wczoraj 54

Ostatni tydzień 675

Ostatni miesiąc 2157

Ogółem 139919

JSN Dome template designed by JoomlaShine.com